Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum proponuje uczniom
atrakcyjną ofertę edukacyjną,
zapewniając dobre wykształcenie.
Wspomagamy rozwój ucznia zgodnie z osobistymi potrzebami i możliwościami. Zapewniamy uczniom dobre warunki do nauki.
Dobrze przygotowujemy ucznia do życia społecznego w rodzinie i środowisku lokalnym.
O szkole
Społeczność szkolną stanowią uczniowie, ich rodzice, pracownicy szkoły współpracujący
w atmosferze wzajemnego szacunku.
Kształtujemy wszechstronny rozwój osobowy ucznia, jego samodzielność i odpowiedzialność. Staramy się
motywować młodzież do poszukiwania i
odnalezienia własnego miejsca w świecie, w rodzinie. Szkoła kształtuje umiejętność współtworzenia i współdziałania wspólnoty nauczycieli i
uczniów, postawy dialogu oraz otwarcia na cudze poglądy.
Realizowanie projektów
Projekt: „Klub Podróżnika…żeby dusza nie ziewała a głowa więcej wiedziała”
Pod tym hasłem kryje się adresowana do uczniów i rodziców oferta zajęć, wypraw, wycieczek, szkoleń. Do Klubu Podróżnika należą wszyscy uczniowie podzieleni
na grupy według zainteresowań.
Projekt "Mieć wyobraźnię miłosierdzia"
Projekt jest odpowiedzią na przesłanie Ojca Świętego Jana Pawła II apelującego, byśmy „dawali świadectwo miłosierdzia” i nieśli pomoc ludziom potrzebującym.
Stanowi on kontynuację, zainicjowanego przez Zarząd Województwa Małopolskiego
i rozpoczętego w ubiegłym roku, długofalowego projektu wychowawczego, mającego
na celu
rozbudzenie w młodzieży zainteresowania postacią Małopolanina wszech czasów i jego nauką, a co za tym idzie, zaszczepienia i utrwalenia tych wartości
wychowawczych, które wynikają z nauczania i pontyfikatu Ojca Świętego Jana Pawła II.
Program YOUNGSTER
Program YOUNGSTER to mini szkoła językowa. Jest to pogram wyrównywania szans edukacyjnych młodzieży z terenów wiejskich poprzez
naukę języka angielskiego,
realizowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy
z Wydawnictwem Macmillan. Przeznaczony jest on dla uczniów klas trzecich gimnazjów.
W ramach programu YOUNGSTER uczniowie poddawani są wstępnym testom plasującym, a następnie organizowani w małe grupy, co daje i uczącym się, i nauczycielom
duży komfort pracy.
Wszyscy
uczestnicy otrzymują bezpłatne podręczniki, dostosowane do ich poziomu kompetencji językowej i tempa nauki. Nauka jest prowadzona w formie
dodatkowych zajęć poza obowiązującymi godzinami nauki języka angielskiego. Zajęcia te są więc uzupełnieniem i rozszerzeniem programu nauczania tego języka w
gimnazjum.